امروزه زیبایی در محیط به یکی از فاکتورهای اساسی در ساختمان سازی به خصوص در بخش دکوراسیون داخلی تبدیل شده است، از همین رو از متریال‌ها و محصولات جدیدی برای جلوه دادن به آنها استفاده می‌کنند. این محصولات که عموماً از پیش ساخته هستند علاوه بر زیبایی در مدت زمان کوتاهی اجرا شده و خاصیت‌های دیگری نیز دارند. 

یکی از متریال‌های پرکاربرد که با استفاده از آن می‌توان به اجرای انواع سقف کاذب پرداخت تایل گچی نام دارد. این تایل‌ها در انواع مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌گردند. آنها ویژگی‌هایی همچون وزن کم، مقاوم در برابر رطوبت، حرارت و صدا دارند. در ادامه به بررسی یکی از آنها یعنی تایل گچی سقفی آکوستیک روکشدار پرداخته‌ایم پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

تایل گچی ای جی وی چیست؟

تایل‌ها همان صفحاتی هستند که ما به عنوان بخش بیرونی سقف کاذب می‌بینیم. این محصولات صفحاتی هستند که هسته آنها با استفاده از گچ، نوعی الیاف و آب ساخته می‌شود سپس روکشی از جنس‌های مختلف روی هسته آنها کشیده می‌شود تا قابلیت تایل‌ها دو چندان شود. این محصولات در ابعاد مختلف 30*30، 60*60، 60*120 و... طراحی و به مشتریان عرضه می‌شود. 

تایل‌ها از لحاظ ساختاری بسیار متنوع هستند به گونه‌ای که حتی نحوه به کار بردن آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. برخی از این متریال‌ها به صورت سازه پنهان، برخی دیگر سازه نمایان و بعضی دیگر به صورت فلت به کار برده می‌شوند. آنها علاوه با توجه به روکش‌هایی که دارند می‌توانند در برابر رطوبت و حرارت تا حد زیادی مقاومت داشته باشند. البته از آکوستیک بودن تایل‌ها نباید چشم پوشی کرد چرا که محیط را از آلودگی صوتی مصون نگه می‌دارند.

انواع بهترین تایل گچی آکوستیک سقفی روکشدار ای پلاس

تایل‌های گچی آکوستیک روکشدار انواع مختلفی دارند که معرفی آنها به شرح زیر است.

  1. تایل گچی تخم مرغی
  2. تایل گچی حصیری
  3. تایل گچی ساده 

برای ساخت این محصولات از گچ استفاده می‌شوند که روکش بالایی آنها از پی وی سی و روکش پشتی آنها از فلیس آلومینیومی است. این محصولات همگی در ابعاد 60*60 سانتی متری با ضخامت 8 میلی متری و با رنگ سفید تولید می‌شوند. وزن هر یک از آنها 1950 گرم است که برای یک متریال ساختمانی با این ابعاد، محصول سبکی است. تنها تفاوتی که این نوع تایل‌ها با هم دارند در طرح آنهاست. به یاد داشته باشید که این محصولات تا حد معمولی توانایی فیلتر کردن صداها و آلودگی‌های صوتی محیط را دارند.

انواع تایل گچی آکوستیک روکشدار ای پلاس

  1. تایل گچی پانچدار گرد نامنظم
  2. تایل گچی پانچدار گرد منظم
  3. تایل گچی پانچدار مربع منظم

ساختار این نوع از تایل‌های گچی آکوستیک ای جی وی کمی متفاوت‌تر از دسته قبلی بود، از این نظر که برای ساخت آنها پیش از اینکه روکش فلیس آلومینیومی به کار برده شود یک لایه نمد کند نسوز نصب می‌شود. نمد به کار رفته برای آنها باعث می‌شود تا خاصیت آکوستیک بودن تقویت شود. این تایل‌ها به کمک پانچ‌ها یا حفره‌هایی که دارند صدا را از خود عبور داده و به نمد انتقال می‌دهند، نمد نیز تا حد زیادی صداها را خنثی می‌کند. نتیجه آن عدم انتقال و انعکاس صدا به محیط‌های مجاور است. این تایل‌ها نیز در ابعاد 60*60 سانتی متری، ضخامت 8 میلی متر، وزن 1950 و رنگ سفید تولید می‌شوند. تفاوتی که دارند از لحاظ نوع پانچ روی آنهاست.

  1. تایل گچی مشکی 60 در60 براق
  2. تایل گچی مشکی 60 در60 مات

و اما آخرین دسته از تایل گچی آکوستیک روکشدار، تایل‌های گچی مشکی هستند. این تایل‌ها که با استفاده از گچ و نوعی الیاف خاص تولید می‌شوند تا حد زیادی می‌توانند صداهای اضافی را در محیط به خود جذب کرده و مانع از انعکاس آن شوند. روکش آنها در پشت و رو نوعی رنگ ضد آب سیاه رنگ است. این تایل‌ها که در دو نوع مات و براق وجود دارند در ابعاد 59.5*59.5 سانتی متر با ضخامت 8 میلی متر تولید می‌شوند.

شرکت ای جی وی که سعی دارد تمامی محصولات خود را به صورت قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست تولید کند به محیط زیست اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، به صورتی که حتی نام این شرکت نیز از طبیعت انتخاب شده که مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است.

مزیت‌های استفاده از تایل گچی آکوستیک  +A چیست؟

از سری مزیت‌هایی که می‌توان برای تایل‌های گچی سقفی آکوستیک APLUS عنوان کرد به شرح زیر هستند.

  • وزن کمی دارند. 
  • به کارها سرعت می‌بخشند.
  • نصب و نگهداری آسانی دارند.
  • در برابر شرایط محیطی و جوی مثل رطوبت و حرارت تا حد زیادی مقاومت دارند.
  • صداها و آلودگی‌های صوتی را مانند یک فیلتر به خود جذب می‌کنند.
  • برای هر محیطی با هر نوع کاربری قابل استفاده هستند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • در صورت خرابی تنها بخش آسیب دیده تعویض می‌شود و نیازی به تعمیر کل سقف نیست.
  • امکان نورپردازی را در محیط ایجاد می‌کنند.
  • تاسیسات و نواقص روی سقف را می‌پوشانند.

قیمت تایل گچی آکوستیک

قیمت تایل گچی آکوستیک چقدر است؟

خرید و قیمت تایل گچی آکوستیک روکشدار موضوعی است که نیاز به بررسی دارد از همین رو اعلام آن به صورت رقم ثابت امکان پذیر نیست. اولین عاملی که مانع از مشخص بودن قیمت‌ها می‌شود نوسان ارزی و تورم است. البته عوامل دیگری همچون نوع تایل، کیفیت، جنس، ابعاد، ضخامت و... نیز در این میان تاثیر مستقیم دارند. بهتر است پیش از ثبت سفارش با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریاف کنید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان واحد فروش

02126918034

02126918047

کلام آخر

تایل گچی آکوستیک روکشدار از جمله تایل‌های پرکاربردی است که در ساختمان‌های مختلف برای سقف‌های کاذب اجرا می‌شود. این تایل‌ها در انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت از هم طراحی و تولید می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به تایل گچی تخم مرغی، تایل گچی حصیری، تایل گچی پانچدار، تایل گچی مشکی مات و... اشاره کرد. این محصولات عموماً با استفاده از گچ و الیاف با روکش‌های متفاوت در ابعاد 60*60 سانتی متری با ضخامت 8 میلی متری تولید و به بازار عرضه می‌گردند. 

از این تایل‌ها می‌توان در هر محیطی استفاده کرد. از مزیت‌هایی که دارند می‌توان به وزن کم، نصب و نگهداری آسان، امکان ایجاد نورپردازی در محیط و... اشاره کرد. ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند این است که علاوه بر مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، به خوبی صداها را نیز به خود جذب می‌کنند. در صورت نیاز به خرید این محصولات پیش از خرید استعلام قیمت بگیرید.