اگر به انواع سقف کاذب دقت کرده باشید می‌توان فهمید که هر یک از آنها جنس، طرح و شکل خاصی دارند. بهتر است اینگونه بگوئیم که در هر محیط نوع خاصی از سقف کاذب وجود دارد. دلیل این تفاوت‌ها این است که هر فضایی با توجه به شرایطی که دارد یک نوع تایل را می‌طلبد. 

به عنوان مثال در مکان‌هایی مثل سالن جلسات یا استودیوهای ضبط صدا به تایل‌هایی نیاز است که صدا بالاترین کیفیت را داشته باشد و به محیط‌های دیگر انتقال پیدا نکند، تنها تایلی که در اینجا کاربرد دارد تایل آکوستیک است. تایل‌های آکوستیک بسیار گوناگون هستند به همین دلیل همیشه مشتریان راجع به اینکه بهترین تایل آکوستیک سقفی کدام است سوال می‌پرسند، اگر شما هم چنین سوالی دارید و به دنبال پاسخ آن هستید پس با ما همراه باشید.

تایل آکوستیک چیست؟

برای اینکه بتوانیم بهترین تایل آکوستیک سقفی را بشناسیم لازم است تا ابتدا راجع به اینکه تایل آکوستیک چیست اطلاعاتی داشته باشیم. تایل آکوستیک به تایلی گفته می‌شود که توانایی فیلتر کردن صداها را داشته باشد، مانع از خروج صدا به محیط‌های دیگر شود و حتی از ورود صداهای خارج از محیط جلوگیری کند. علاوه بر آن حتی به کاهش نویز، انعکاس و افزایش کیفیت صدا کمک می‌کند. 

این محصول دسته بندی‌های متفاوتی دارد که هر یک زیر مجموعه‌هایی دارند که هر یک در طرح، رنگ و شکلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تایل‌های آکوستیک پس از اینکه زیرسازی سقف کاذب به اتمام رسید به کار برده می‌شوند، ابعاد آنها با توجه به ابعاد سازه کلیک یا سپری کلیک است که عموماً 60*60 سانتی متر می‌باشد. 

بهترین تایل آکوستیک سقفی

انواع تایل آکوستیک سقفی ای پلاس

در شرکت ای جی وی تایل‌های مختلفی طراحی و به تولید می‌رسد، تایل‌های آکوستیک از جمله آنها هستند که معرفی آنها بدین شرح است:

تایل جاذب صدای حرفه ایی

  • تایل آکوستیک لمسه
  • تایل آکوستیک معدنی
  • تایل آکوستیک آلومینیومی
  • تایل آکوستیک معدنی_ ضد حریق

تایل و پنل جاذب صدای اقتصادی

  • تایل گچی آکوستیک نمددار پانچ مربع
  • تایل گچی آکوستیک نمد دار پانچدار گرد نامنظم
  • تایل گچی آکوستیک نمد دار پانچدار گرد منظم
  • پنل گچی آکوستیک نمد دار_پانچدار

پنل و تایل جاذب صدای سفارشی

  • تایل آکوستیک سقفی
  • پنل آکوستیک سقفی

تمامی تایل‌ها و پنل‌های ذکر شده از خاصیت آکوستیک بودن برخوردار هستند اما هر یک از آنها از یکسری ویژگی منحصر به فرد نیز برخوردارند. به طور مثال تایل‌های جاذب صدا حرفه‌ای عموماً از مواد اولیه طبیعی مثل پرلیت، خاک رس، نشاسته ذرت و... ساخته شده‌اند که هم قابل بازیافت است و هم اینکه در برابر حرارت بیش از سایر تایل‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که سازگار بودن با محیط زیست یکی از ویژگی‌های بارز محصولات ای جی وی است، تا جایی پایبند بودن به طبیعت ادامه دارد که حتی نام این شرکت مخفف شده یوزپلنگ ایرانی است.

تایل‌های آکوستیک اقتصادی هم مانند سایر تایل‌های مشابه از خاصیت فیلتر کردن صدا برخوردار هستند اما قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. در واقع برای اینکه آکوستیک شوند از یک نمد خاص در پشت تایل‌ها استفاده می‌کنند به این ترتیب صداها را به خود جذب می‌کند. و اما آخرین نوع از تایل‌های آکوستیک مربوط به پنل و تایل جاذب صدا سفارشی است. از دسته بندی آنها می‌توان فهمید که همه چیز طبق خواسته مشتری و در بالاترین سطح خود تولید می‌شود که البته هزینه بالاتر، زیبایی و کیفیت بهتری نیز دارند.

بهترین تایل آکوستیک سقفی کدام است؟

در تیتر قبلی راجع به انواع تایل آکوستیک صحبت مختصری شد، با توجه به اینکه هر یک از آنها چه ویژگی‌هایی دارند، چگونه ساخته می‌شوند و اینکه هزینه هر یک چقدر است نمی‌توان گفت بهترین تایل آکوستیک سقفی کدام است، چرا که واژه بهترین از نظر هر شخص به گونه‌ای تعبیر می‌شود. برای اینکه بدانید بهترین نوع آن کدام است باید به یکسری نکات دقت کنید.

میزان بودجه

پیش از هر چیز باید میزان بودجه خود را مشخص کنید، مسلماً قیمت تایل‌های آکوستیک A+ با هم تفاوت دارند، شما باید با در نظر گرفتن هزینه‌های دیگر میزان بودجه‌ای که قرار است برای خرید تایل کنار بگذارید را مورد بررسی قرار دهید.

محیط مد نظر

موضوع دیگر که می‌تواند مشخص کند بهترین تایل آکوستیک سقفی برای شما کدام است؟ توجه به محیطی است که می‌خواهید در آن سقف کاذب آکوستیک اجرا کنید. در برخی محیط‌ها نیاز است تا از تایل‌های حرفه‌ای استفاده شود اما در بعضی دیگر حتی می‌توان از تایل معمولی نیز استفاده کرد.

سلیقه و هارمونی با محیط

و اما مورد آخر به سلیقه شما و هارمونی که تایل باید با محیط داشته باشد برمیگردد. برای مثال اگر قرار است در یک محیط ساده با وسایل و امکانات معمولی سقف کاذب اجرا شود، توصیه می‌کنیم تایل‌هایی که ظاهر ساده‌تری دارند را انتخاب کنید. جمع بندی و تفکر راجع به این موارد به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را از بین تمامی تایل‌های موجود انتخاب کنید.

مزیت‌های استفاده از تایل آکوستیک سقفی +A

مزیت‌های استفاده از تایل آکوستیک سقفی +A

مزیت‌هایی که می‌توان برای تایل‌های آکوستیک APLUS عنوان کرد به شرح زیر هستند:

  • وزن سبک
  • نگهداری و نصب آسان
  • تسریع در اجرای کار
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت، حرارت، سرما و گرما
  • تنوع بالا 
  • زیبایی منجصر به فرد
  • مقرون به صرفه 

مشاوره خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی

اگر قصد خرید تایل آکوستیک دارید اما هنوز هم در این باره دچار ابهام هستید و سوالات بیشتری دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ای جی وی تماس گرفته و از آنها راهنمایی و مشاوره بخواهید، توجه داشته باشید که تمامی مشاوره‌ها به صورت رایگان است. 

بهتر است پیش از ثبت سفارش و قطعی کردن تصمیم خود راجع به خرید استعلام قیمت بگیرید چرا که به علت نوسانات ارزی قیمت محصولات نیز در نوسان است. 

شماره‌های تماس جهت هماهنگی، مشاوره و استعلام قیمت

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل‌های آکوستیک که مانند یک فیلتر در برابر آلودگی‌های صوتی عمل می‌کنند توسط شرکت ای جی وی در تنوع بالا تولید می‌شوند. این تایل‌ها با توجه به دسته بندی که دارند از یکسری ویژگی‌های مشخص نیز برخوردارند اما همگی آنها می‌توانند صدا را به خود جذب کرده و انعکاس آن را در محیط را کاهش دهند. 

برای اینکه بدانید بهترین تایل آکوستیک سقفی کدام است باید مواردی مثل میزان بودجه، محیط مد نظر، سلیقه و هارمونی تایل یا پنل با سایر وسایل موجود در محیط را در نظر داشته باشید.