سقف کاذب امروزه به یکی از زیبایی‌های بی بدیل در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است، به شکلی که تقریباً در هر محیطی اجرای آن به چشم می‌خورد. برای اجرای سقف کاذب کناف از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند اما چیزی که در این میان متفاوت است نوع تایل است. 

یکی از تایل‌های بسیار پرکاربرد در این زمینه تایل آکوستیک سقفی است. تایل آکوستیک با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای محیط‌هایی مناسب است که نسبت به صدا حساسیت خاصی دارند. در ادامه به بررسی خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

تایل آکوستیک چیست؟

به نوع خاصی از صفحات که با استفاده از ترکیب گچ، آب، الیاف و... تولید می‌شوند و یک لایه روکش از جنس دیگر دارند تایل می‌گویند. تایل‌ها از لحاظ ابعاد، طرح، روکش و... تنوع بالایی دارند که تایل آکوستیک از جمله آنهاست. تایل آکوستیک را به گونه‌ای می‌سازند که صداها را به خود جذب کرده و مانع از عبور آن به محیط‌های مجاور شود. در یک کلام می‌توان گفت که این تایل عایق بسیار خوبی برای ورود و خروج صدا است. 

این تایل‌ها شاید از لحاظ ظاهری تفاوتی با تایل‌های دیگر نداشته باشند اما در واقع در پشت این محصولات از نمد و الیاف مخصوصی با ضخامت مشخص استفاده می‌کنند، کارایی آن نیز بدین صورت است که صدا از تایل عبور می‌کند و توسط پوشش پشت آن جذب می‌شود. این محصول نیز انواع گوناگونی دارد به همین جهت خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی می‌تواند کمی بحث برانگیز باشد.

تایل آکوستیک ای جی وی

انواع تایل آکوستیک ای جی وی

همانطور که گفته شد تایل‌های آکوستیک ای جی وی تنوع بالایی دارند. دلیل متنوع بودن این محصول این است که سلیقه افراد با یکدیگر تفاوت دارد پس آن را در انواع مختلف تولید می‌کنند تا همه از خرید خود رضایت داشته باشند، چرا که زیبایی نیز به اندازه کیفیت اهمیت دارد. از جمله انواع تایل آکوستیک ای پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تایل آکوستیک لمسه
  2. تایل آکوستیک معدنی
  3. تایل آکوستیک آلومینیومی
  4. تایل آکوستیک معدنی ضد حریق
  5. تایل گچی آکوستیک 
  6. تایل آکوستیک سقفی (سفارشی)

هر یک از این تایل‌ها ویژگی خاصی دارند که مشتریان با توجه به نیاز و ویژگی‌های آنها اقدام به خرید می‌کنند. اما یکسری ویژگی‌های مشترک در بین آنها وجود دارد، به طور مثال تمامی آنها عایق و جاذب صدا هستند، عموماً در سایز 60*60 سانتی متر که یک سایز استاندارد است تولید می‌شوند اما در صورت نیاز قابل سفارش در ابعاد دیگر نیز هستند. 

مزیت‌های استفاده از تایل آکوستیک ای پلاس 

شرکت ای جی وی با توجه به رسالتی که دارد تمامی محصولات خود را به گونه‌ای تولید کرده که قابل بازیافت باشند. در واقع محصولات این شرکت همگی سازگار با محیط زیست هستند، برای عمل به این رسالت حتی نام شرکت نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته شده که مخفف شده آن است. با این اوصاف می‌توان گفت که قطعاً هر محصول مزیت‌های خاص خود را به همراه دارد، از جمله مزیت‌هایی که تایل آکوستیک سقفی دارد عبارتند از:

  • وزن بسیار کمی دارد.
  • در برابر رطوبت، حرارت، سرما و گرما مقاوم است.
  • نصب و نگهداری آن آسان است.
  • سرعت اجرای کار را بالا می‌برد. به دلیل اینکه از پیش ساخته است و زمانی برای خشک شدن یا حالت گرفتن نیاز ندارد و تنها با استفاده از پیچ و میخ مخصوص مونتاژ می‌شود در مدت زمان کوتاهی نصب آن به پایان می‌رسد.
  • عایق و جاذب صدا است.
  • مانع از انعکاس صدا در محیط می‌شود.
  • قابلیت مونتاژ با سایر تایل‌ها را دارد.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • قابل نصب برای محیط‌های مختلف از جمله سینما، سالن تئاتر، سالن کنفرانس، سالن‌های جلسات و... است.
  • با توجه به مزیت‌های زیادی که دارد خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی مقرون به صرفه است.
  • در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می‌شود.

تایل آکوستیک ای جی وی

نکات مهم پیش از نصب تایل آکوستیک +A

پیش از خرید تایل آکوستیک ای جی وی لازم است یکسری نکات راجع به آن بدانید. هر چقدر که راجع به یک محصول، ویژگی‌های آن و نکات پیش از نصب اطلاعات بیشتری داشته باشید قطعاً خرید بهتری نیز خواهید داشت. نکات مهم پیش از نصب به شرح زیر هستند:

  • به محلی که قرار است تایل در آن اجرا شود از نظر ابعاد، ارتفاع سقف و ویژگی‌های محیطی باید دقت کرد.
  • به دلیل تنوع در انواع تایل بهتر است ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • حتماً برای نصب از یک نصاب ماهر و مجرب کمک بگیرید.
  • متریال‌های مورد نیاز را با توجه به نوع و ابعاد تایل انتخاب و خریداری کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید تنوع و زیبایی بیشتری را ایجاد کنید و محیط مد نظر نیز پذیرش این موضوع را دارد می‌توانید از ترکیب تایل‌های دیگر نیز استفاده کنید.

همه چیز راجع به خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی APLUS

پس از مطالبی که تا به این قسمت شرح داده شد واجب است تا راجع به خرید و قیمت تایل آکوستیک سقفی نیز اطلاعاتی گفته شود. همانطور که میدانید کیفیت، جنس، ابعاد و طرح برای هر یک از تایلهای آکوستیک متفاوت است، همین فاکتورها عامل مهم و موثری بر اختلاف قیمت هستند، بر همین اساس نمیتوان گفت که قیمت این نوع تایلها چقدر است. البته اصلیترین عامل در این میان نوسان ارزی است. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید توصیه میشود حتما ابتدا با واحد فروش مجموعه تماس گرفته و راجع به قیمت سوال کنید.

شماره‌های تماس جهت هماهنگی،مشاوره رایگان و استعلام قیمت

02122739791

02126918043-47

تایل آکوستیک سقفی ای جی وی

کلام آخر

تایل آکوستیک سقفی ای جی وی نوعی تایل برای اجرای سقف کاذب است که با سایر تایل‌ها تفاوت دارد، این محصول عایق صدا بوده، مانع از ورود و خروج صدا به محیط‌های دیگر می‌شود و صدا را در محیط منعکس نمی‌کند. از این تایل پرکاربرد در محیط‌هایی که میزان و نوع صدا اهمیت می‌دهند بیشتر استفاده می‌کنند. 

از جمله این محیط‌ها می‌توان به اتاق‌های ضبط صدا، سینماها، سالن‌های کنفرانس و جلسات، سالن‌های تئاتر و... اشاره کرد. این محصول به دلیل وزن کم و نصب آسان در مدت زمان کوتاهی مونتاژ آن به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که تایل آکوستیک سقفی در حالت پرکاربرد و استاندارد در ابعاد 60*60 سانتی متری طراحی و تولید می‌شود اما در ابعاد دیگر نیز می‌توان نسبت به خرید آن اقدام کرد.