در دنیای مدرن امروزه سقف‌های کاذب به یکی از نمادهای زیبایی و واجب برای محیط‌های مختلف تبدیل شده‌اند. این نوع از سقف‌ها به عنوان سقف ثانویه روی سقف اصلی اجرا می‌شوند و برای این کار به متریال‌ها و محصولات مختلفی از جمله تایل نیاز دارند. تایل‌ها در انواع گوناگون با طرح‌ها، رنگ‌ها، و شکل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. 

هر یک از آنها یکسری ویژگی‌های خاص دارند که مشخص می‌کند برای چه محیطی مناسب‌تر هستند. این متریال‌ها مزیت‌های زیادی مثل وزن کم و نصب آسان دارند. در ادامه به بررسی یکی از پرفروش‌ترین تایل‌ها یعنی تایل سقفی آکوستیکپرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

تایل سقفی چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم راجع به تایل سقفی آکوستیک صحبت کنیم بهتر است ابتدا توضیحی راجع به خود تایل سقفی داشته باشیم. تایل‌های سقفی صفحاتی هستند که با استفاده از گچ، نوع خاصی از الیاف و آب تولید می‌شوند. البته برای اینکه استحکام آنها بیشتر شود از آلومینیوم، پی وی سی یا مواد دیگر به عنوان روکش روی تایل‌ها استفاده می‌شود. 

این محصولات را می‌توان در ابعاد مختلف یافت اما استانداردترین سایز آنها 60*60 سانتی متر است. تایل‌ها پس از اتمام زیرسازی سقف کاذب روی سازه کلیک یا سپری کلیک نصب می‌شوند. در واقع همان چیزی که ما از سقف کاذب می‌بینیم تایل‌ها هستند.

معرفی خاصیتی به نام آکوستیک در متریال‌های ساختمانی

آکوستیک در لغت به معنای شنیده شدن است. این واژه یونانی امروزه به ویژگی برای متریال‌های ساختمانی تبدیل شده است. هر یک از محصولاتی که خاصیت آکوستیک بودن داشته باشند یعنی با توجه به استانداردهای مهندسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی کنترل صداها را در محیط داشته باشند. 

به طور مثال تایل‌های آکوستیک مانند فیلتر عمل می‌کنند بدین صورت که صداها و آلودگی‌های صوتی موجود در محیط را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس صدا یا انتقال آن به محیط‌های مجاور می‌شوند. از آن گذشته به صداها نیز کیفیت می‌بخشند، چرا که نویزها را از بین می‌برند.

بررسی کامل تایل سقفی آکوستیک ای جی وی

بررسی کامل تایل سقفی آکوستیک ای جی وی

تایل سقفی آکوستیک ای پلاس نوع خاصی از تایل است که برای ساخت آن از مواد معدنی مثل بازالت یا فیبر فایبرگلاس، نمد، کلینگر و... استفاده می‌کنند. این مواد صدا را به خود جذب کرده و آن را خنثی می‌کند. این نوع از تایل‌ها را می‌توان با توجه به نیاز خود نوع ساده یا پانچدار را تهیه کرد. اثر گذاری هر یک از آنها در خصوص صدا به شکل خاصی است، به طور مثال تایل‌های پانچدار صدا را از حفره‌های موجود روی خود عبور داده و به نمد پشت سازه انتقال می‌دهند، بدین ترتیب صداهای اضافی گرفته می‌شوند. 

اما در نوع بدون پانچ، سطح تایل‌ها حالت موج مانند خاصی دارد که امواج صوتی را شکسته و مانع از خروج آنها می‌شوند. این محصولات عموماً در اندازه 120*120 سانتی متری با ضخامت‌هایی بین 30 تا 100 میلی متری طراحی و به مشتریان عرضه می‌شوند. هر چقدر که تایل ضخامت بیشتری داشته باشد خاصیت آکوستیک بودن آن قوی‌تر است. محصولات شرکت ای جی وی مانند همین تایل با استفاده از مواد اولیه بازیافتی و سازگار با محیط زیست تولید می‌شوند. این موضوع سرلوحه کار این کمپانی است به شکلی که حتی نام ای جی وی نیز مخفف شده و برگرفته از نام یوزپلنگ ایرانی است.

مزیت‌های استفاده از تایل سقفی آکوستیک ای پلاس چیست؟

تایل‌های سقفی آکوستیک مانند هر محصول دیگری با یکسری ویژگی‌های خاص به مرحله ساخت رسیده‌اند، این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا محصول مد نظر مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. از سری مزیت‌هایی که می‌توان برای این محصول ذکر کرد عبارتند از:

  • در برابر صدا مانند یک فیلتر عمل کرده و مانع از انتقال آن به محیط‌های دیگر شود.
  • در برابر رطوبت و حرارت تا حد زیادی مقاومت دارند.
  • در هر جایی با توجه به نیاز و سلیقه مشتری می‌توان به نصب آن پرداخت.
  • نصب و نگهداری آن آسان است.
  • در صورتی که یکی از پنل‌ها خراب شود امکان تعویض آن بدون آسیب رسیدن به سایر بخش‌های سقف وجود دارد.
  • برای محیط‌هایی که نور کافی ندارند می‌تواند امکان نورپردازی ایجاد کند.
  • هر یک از تایل‌های آکوستیک سقفی زیبایی خاص خود را دارند.
  • تاسیسات به کار رفته روی سقف را پوشش می‌دهد و دسترسی به آنها را نیز آسان می‌کند.
  • با توجه به مزیت‌های زیادی که دارد مقرون به صرفه است.
  • امکان بازیافت این محصول وجود دارد.

کاربردهای تایل سقفی آکوستیک ای جی وی 

رعایت نکات مهندسی و استانداردهای موجود در صنعت ساخت و ساز باعث شده تا این محصول به یک متریال کارآمد در ساخت و ساز تبدیل شود. به بیان ساده‌تر اینکه از آن می‌توان در هر محیطی با هر شرایطی استفاده کرد. از سری کاربردهایی که می‌توان برای محصول نام برد به شرح زیر است.

  • قابل استفاده برای سینماها و تئاترها
  • مناسب برای اجرا در سالن‌های کنفرانس
  • مناسب برای اجرا در اتاق‌های جلسات
  • قابل اجرا در اتاق‌های ضبط صدا و ضبط فیلم
  • مناسب برای سالن‌های ورزشی
  • قابل استفاده در سالن‌های فرودگاه‌ها
  • قابل اجرا برای محیط‌های اداری، تجاری و دفاتر
  • مناسب برای استفاده در محیط منازل، پارکینگ‌ها و حتی راه پله‌ها

نحوه خرید و مشاوره تایل سقفی آکوستیک APLUS

بررسی قیمت، نحوه خرید و قیمت تایل سقفی آکوستیک APLUS

قیمت تایل‌های آکوستیک با توجه به نوسان بازار و تورم حاکم در کشور، متغیر است از همین رو امکان اعلام آن در قالب اعداد و ارقام وجود ندارد. در صورتی که نیاز به خرید این محصول دارید توصیه می‌شود پیش از خرید حتماً با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفرته و استعلام قیمت بگیرید. به یاد داشته باشید که علاوه بر نوسانات ارزی عوامل دیگری همچون نوع تایل، طرح، جنس، کیفیت، ابعاد، ضخامت و... نیز در این میان تاثیر مستقیم دارند. در صورتی که هنوز راجع به تایل سقفی آکوستیک سوال خاص یا ابهامی دارید می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره کمک بگیرید.

تلفن‌های تماس برای ارتباط با کارشناسان فروش

09196579721

02191693121

کلام آخر

تایل سقفی آکوستیک از سری تایل‌های مناسب برای اجرا در محیط‌های شلوغ و محیط‌هایی است که نسبت به میزان صدا حساسیت خاصی دارند. این محصولات که با استفاده از مواد بازیافتی مثل بازالت، فیبر فایبر گلاس و... تولید می‌شوند ابعادی برابر با 120*120 سانتی متر و با ضخامت 30 تا 100 میلی متری دارند. 

تایل‌های سقفی آکوستیک را می‌توان در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی یافت، آنها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به خوبی می‌توانند نسبت به رطوبت، حرارت و صدا مقاوم باشند. البته از مزیت‌های دیگری مثل وزن کم، نصب و نگهداری آسان نیز برخوردار هستند. از این تایل‌ها می‌توان برای استدیوهای ضبط صدا، سالن جلسات و کنفرانس‌ها، سینماها وتئاترها نیز استفاده کرد. پیش از خرید استعلام قیمت را از یاد نبرید.