امروزه سقف کاذب به یکی از فاکتورهای مهم زیبایی در محیط تبدیل شده است به طوری که افراد زیادی به دنبال قیمت و خرید تایل آکوستیک سقفی هستند. یکی از متریال‌هایی که برای اجرای این سقف‌ها به کار برده می‌شود پنل یا تایل نام دارد. یکی از انواع پنل‌های تولید شده در شرکت ای جی وی پنل آکوستیک است. این پنل با استفاده از مواد اولیه خاصی ساخته می‌شود که توانایی جذب صدا را به خود دارند. 

پنل‌های آکوستیک در طرح‌های خلاقانه و متفاوتی تولید می‌شوند که هر یک با توجه به نوعی که دارند مناسب محیط خاصی هستند. در ادامه هر آنچه که باید راجع به پنل آکوستیک (قیمت، معرفی، ارزان‌ترین) بدانید را شرح داده‌ایم پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید. 

معرفی محصولی به نام پنل آکوستیک 

آکوستیک یا Acoustic واژه‌ای یونانی است که به معنای شنیده شدن می‌باشد. در صنعت ساخت و ساز هر گاه از این کلمه برای نامگذاری محصولی استفاده شود یعنی آن محصول با میزان صدا و انعکاس آن در محیط ارتباط مستقیم دارد. پنل‌های آکوستیک صفحاتی هستند که هم برای پوشش سقف و هم دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها این توانایی را دارند که آلودگی‌های صوتی در محیط را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس یا انتقال آن به محیط‌های دیگر شوند. 

برای تولید این پنل‌ها از مواد اولیه‌ای مثل پارچه، نمد، فوم، چوب، فایبرگلاس و... استفاده می‌شود. ساختار آنها به گونه‌ای است که حتی در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی دارند. این محصولات را می‌توان در بسیاری از محیط‌ها به کار برد به همین دلیل از لحاظ ابعادی نیز در اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. از سری محیط‌هایی که استفاده از پنل آکوستیک در آن کاربرد دارد می‌توان به مواردی همچون سالن‌های کنفرانس، اتاق جلسات، اتاق‌های ضبط صدا، استودیوها، سینماها و تئاترها و... اشاره کرد.

عملکرد پنل‌های آکوستیک به چه شکل است؟

برای درک هر چه بهتر عملکرد پنل‌های آکوستیک به ذکر مثالی می‌پردازیم. تصور کنید در یک اتاق بدون هیچ وسایلی قرار دارید و با صدای بلند صحبت می‌کنید، بدون شک صدای شما منعکس می‌شود، دلیل این اتفاق این است که صدا با جسم سخت که همان دیوار است برخورد می‌کند به همین دلیل انعکاس صورت می‌گیرد. 

از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت برای جلوگیری از عدم انعکاس صدا فقط کافیست از یک جسم نرم مثل پارچه استفاده کرد. پنل‌های آکوستیک همگی ساختاری نرم دارند و زمانی که صدا با آنها برخورد می‌کند به سطح آنها ورود پیدا می‌کند، به این ترتیب انعکاس صدا رخ نمی‌دهد.

انواع پنل آکوستیک 

پنل‌های آکوستیک APLUS انواع گوناگون با ویژگی‌های متنوعی دارند. از جمله این پنل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پنل آکوستیک پرتابل بازالت دار
  2. سوپر پنل آکوستیک پرتابل پایه دار دو طرفه
  3. پنل آکوستیک فوق حرفه ایی سلول باز
  4. پنل آکوستیک سلول باز مربع منظم
  5. پنل آکوستیک سلول باز گرد نامنظم با چشمه درشت
  6. پنل آکوستیک سلول باز گرد نامنظم با چشمه ریز
  7. پنل آکوستیک گچی
  8. پنل آکوستیک دکوراتیو
  9. پنل آکوستیک دیواری
  10. پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق
  11. پنل آکوستیک سقفی
  12. پنل آکوستیک پرتابل ای جی وی

به علت تنوع بالایی که پنل‌های آکوستیک A+ دارند از توضیح راجع به هر یک از آنها خودداری کردیم زیرا در این مقاله نمی‌گنجد، در نتیجه تنها به ذکر نام آنها اکتفا کردیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

پنل آکوستیک در ساختمان سازی

مزیت‌های استفاده از انواع پنل آکوستیک سقفی در ساختمان سازی

هر یک از محصولات شرکت ای جی وی طبق آخرین استانداردهای ساختمان سازی طراحی و تولید می‌شوند. از همین رو علاوه بر کاربردهای متنوعی که دارند مزیت‌های زیادی نیز به همراه دارند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل آکوستیک وزن سبکی دارد.
  • نگهداری و نصب آن آسان است.
  • مانند یک فیلتر در برابر صداهای محیط اعم از صداهای سازه‌ای یا غیر سازه‌ای عمل می‌کند.
  • در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد.
  • از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • در مدت زمان کوتاهی می‌توان طیف گسترده‌ای از پنل‌ها را به کار برد، این موضوع باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود.
  • در محیط‌های مختلف قابل اجراست.
  • کیفیت صدای محیط را افزایش می‌دهد.
  • در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.
  • استحکام بالایی دارد.
  • با توجه به مزیت‌های زیادی که دارد از قیمت منصفانه‌ای برخوردار است.

قمیت پنل آکوستیک چقدر است؟

با توجه به اینکه پنل‌های آکوستیک انواع بسیار متفاوتی دارند در نتیجه نمی‌توان گفت که قیمت این محصول دقیقاً چقدر است. البته نوسان ارزی و تورم اولین عامل موثر بر متغییر بودن قیمت‌ها هستند. لازم به ذکر است که فاکتورهایی مثل نوع پنل، ابعاد، کیفیت، رنگ و... نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت به حساب می‌آیند. 

در صورتی که نیاز به خرید پنل آکوستیک دارید توصیه می‌شود حتماً پیش از ثبت سفارش با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس بگیرید و راجع به قیمت محصول یا محصولات مد نظر خود سوال کنید. چنانچه ابهام یا سوالی در این باره دارید کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

شماره‌های تماس جهتخرید پنل آکوستیک سقفی

02122739791

02126918043-47

ارزان‌ترین و بهترین پنل آکوستیک کدام است؟

هر یک از پنل‌های آکوستیک ای پلاس با استفاده از مواد اولیه خاصی تولید می‌شوند. هر یک از مواد استفاده شده برای تولید به علت اینکه جنس و کیفیت گوناگونی دارند از قیمت متفاوتی نیز برخوردار هستند. در بین تمامی پنل‌های آکوستیک ای پلاس، نوع گچی آن به نسبت سایر انواع مشابه ساختار ساده‌تری دارد که این موضوع روی قیمت آن نیز تاثیر دارد. البته بررسی این موضوع به صورت سربسته و کلی است، شما می‌توانید با تماس با واحد فروش ای جی وی از ارزان‌ترین پنل آکوستیک مطلع شوید. 

کلام آخر

پنل آکوستیک نوعی صفحه جاذب صدا است که هم برای دیوار و هم سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات در انواع مختلف با ابعاد و جنس‌های متفاوت به تولید می‌رسند که از جمله آنها می‌توان به پنل آکوستیک پرتابل بازالت دار، پرتابل پایه دار دو طرفه، پنل آکوستیک دکوراتیو و... اشاره کرد. برای ساخت لایه بیرونی آنها عموماً از مواد اولیه نرمی مثل پارچه‌های مخصوص استفاده می‌کنند، زمانی که صدا به این لایه‌ها برخورد می‌کند به جای منعکس شدن به بافت آنها نفوذ پیدا خواهد کرد، بدین ترتیب انعکاس صدایی صورت نمی‌گیرد. 

پنل‌های آکوستیک ای جی وی مزیت‌های زیادی مثل وزن کم، نصب راحت و سرعت بخشیدن به کار به همراه دارند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پنل آکوستیک (قیمت، معرفی، ارزان‌ترین) حتماً با واحد فروش و پشتیبانی تماس بگیرید. شرکت ای جی وی تمامی محصولات خود را سازگار با محیط زیست تولید می‌کند یعنی قابلیت بازیافت دارند. این کمپانی به قدری به محیط زیست اهمیت می‌دهد که حتی نام ای جی وی را از نام یوزپلنگ ایرانی گرفته است.