آرامش و سکوت امروزه در محیط کار و زندگی به یک موضوع مهم تبدیل شده است چرا که منشا صدا در اطراف ما روزبه روز در حال افزایش است. با توجه به این موضوع مهندسان و طراحان در حوزه ساخت و ساز سعی می‌کنند تا متریال‌هایی طراحی کنند که به کاهش هر چه بیشتر صدا کمک کند. 

یکی از این متریال‌ها که برای اجرای سقف کاذب به کار برده می‌شود تایل آکوستیک نام دارد. تایل‌های آکوستیک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توانایی جذب و خنثی سازی آلودگی‌های صوتی را دارند، آنها در واقع مانند یک فیلتر عمل می‌کنند. در ادامه به معرفی تایل آکوستیک پرداخته‌ایم.

معرفی تایل آکوستیک ای جی وی

تایل آکوستیک نوع خاصی از تایل سقفی است که برای ساخت آن از مواد معدنی جاذب صدا و موادی همچون نمد، فیبر فایبر گلاس و پارچه‌های مخصوص استفاده می‌کنند. این مواد به گونه‌ای هستند که صدا را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس، انتقال و ورود به محیط‌های مجاور می‌شوند. 

تایل‌های آکوستیک را در ابعاد و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌کنند. برای اینکه به محیط جذابیت بیشتری ببخشند آنها را به صورت پانچ دار یا ساده طراحی می‌کنند. لازم به ذکر است که نوع پانچ دار توانایی بیشتری در جذب صداهای اضافی در محیط را دارد. در یک کلام می‌توان گفت که تایل‌های آکوستیک شبیه به یک فیلتر عمل می‌کنند.

انواع تایل آکوستیک ای پلاس

شرکت ای جی وی در تولید تایل آکوستیک خلاقیت زیادی به خرج داده است به شکلی که این محصول را در انواع مختلف طراحی و به مشتریان عرضه می‌کند. از جمله انواع تایل آکوستیک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. تایل آکوستیک 60*60 سلول بسته مینرال
  2. تایل آکوستیک 60*60 سقفی سلول باز

این محصولات با استفاده از مواد معدنی آکوستیک و ضد حریق تولید می‌شوند. تفاوت عمده‌ای که در این میان وجود دارد سلول باز و سلول بسته بودن آنهاست. در نوع سلول بسته مواد با تراکم بیشتری در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند به شکلی که سلول‌های هوا را در بین خود جای نداده‌اند، در نوع سلول باز کاملاً برعکس این موضوع است.

مشاوره و قیمت تایل آکوستیک

چنانچه قصد خرید هر یک از تایل‌های آکوستیک ای جی وی را دارید توصیه می‌شود با واحد فروش این شرکت تماس گرفته و از قیمت روز محصولات مطلع شوید. به یاد داشته باشید که عواملی مانند نوسان ارزی، نوع تایل، ابعاد، کیفیت و... روی قیمت تاثیر مستقیم دارند. در صورتی که هنوز در خصوص تایل‌های آکوستیک و خرید آنها ابهام دارید می‌توانید از کارشناسان مشاوره رایگان دریافت کنید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با واحد فروش

02122739791

02126918043

کلام آخر

تایل‌های آکوستیک یکی از انواع تایل‌های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز هستند. این محصولات به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر صدا مانند یک فیلتر عمل می‌کنند. آنها با استفاده از مواد معدنی، نمد، پارچه‌های مخصوص و... تولید می‌شوند که صدا را به خود جذب کرده و مانع از انتقال یا انعکاس آن می‌شوند. در معرفی تایل آکوستیک می‌توان به نوع سلول بسته و سلول باز 60*60 سانتی متری اشاره کرد.