زیبایی در دکوراسیون داخلی ساختمان‌های امروزی موضوعی است که به وضوح دیده می‌شود و پیشرفت آن نیز به طور روز افزون است. یکی از دلایلی که به زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان‌ها کمک می‌کند استفاده از متریال‌ها و محصولات از پیش ساخته است، این محصولات برخلاف متریال‌های قدیمی از تنوع بالایی برخوردار هستند. تایل از جمله این محصولات است که از آن برای اجرای انواع سقف کاذب، سقف کاذب کناف و... به کار برده می‌شود. 

تایل‌های مورد استفاده در ساختمان سازی انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها در شکل خاص، جنس متفاوت و اندازه گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. تایل آکوستیک یکی از تایل‌های مفید و پرکاربرد است. این نوع از تایل‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توانند صداهای اضافی را در محیط تا حد زیادی خنثی کنند. در ادامه راجع به تایل آکوستیک چیست؟ بررسی مزایا و معایب به طور فصل پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

تایل آکوستیک چیست؟

تایل آکوستیک یکی از تایل‌هایی است که با بالاترین میزان خلاقیت طراحی و به بازار عرضه شده است. این محصول که در ابعاد، ضخامت و جنس‌های مختلف ساخته می‌شود مانند یک فیلتر در محیط عمل می‌کند، یعنی صداهای اضافی را در محیط به خود جذب کرده و مانع از انتقال یا ورود آن به سایر محیط‌های مجاور می‌شود. جالب است بدانید که تایل‌های آکوستیک حتی می‌توانند از انعکاس صدا و نویز جلوگیری کرده و حتی باعث افزایش کیفیت صدا شوند. 

این محصولات کیفیت بالایی در ساخت دارند به شکلی که در برابر سرما، گرما، رطوبت و حرارت نیز مقاوم هستند. تایل‌های آکوستیک به دلیل اینکه جزو متریال‌های از پیش ساخته هستند سرعت اجرای کار را بالا می‌برند. این محصولات را در بخش‌ها و محیط‌هایی به کار می‌برند که نسبت به کیفیت صدا حساسیت وجود دارد.

تایل آکوستیک ای جی وی و انواع آن

شرکت ای جی وی در کنار دیگر محصولات و متریال از پیش ساخته به تولید انواع تایل آکوستیک نیز می‌پردازد، از سری تایل‌های آکوستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تایل آکوستیک 60 در60 سقفی سلول باز

  • تایل 60 در60 سقفی آکوستیک سلول باز طرح گرد نامنظم
  • تایل 60 در60 سقفی آکوستیک سلول باز طرح گرد منظم
  • تایل 60 در60 سقفی آکوستیک سلول باز طرح مربع منظم

تایل آکوستیک 60 در60 سلول بسته مینرال

  • تایل سقفی بازالت و آذرین سلول بسته
  • تایل 60 در60 سقفی آکوستیک 12 میل ارگانیک (مینرال)
  • تایل 60 در60 سقفی آکوستیک 15 میل ارگانیک (مینرال)
  • تایل آکوستیک سلول بسته با روکش پارچه

به طور کلی تایل‌های آکوستیک ای پلاس به دو صورت سلول باز و سلول بسته طراحی می‌شوند که هر یک زیر مجموعه‌هایی دارند. انواع سلول باز این تایل از انسجام کمتری برخوردار هستند به شکلی که می‌توان حباب‌های هوا را در ساختار آن مشاهده کرد. در مقابل انواع سلول بسته انسجام بالاتری دارند و از لحاظ ظاهری کاملاً ساختاری متفاوت با انواع سلول باز دارند. هر یک از این محصولات مناسب محیط و فضای خاصی است. لازم به ذکر است که شرکت ای جی وی محصولاتی که تولید می‌کند سازگار با محیط زیست هستند یعنی عموماً قابل بازیافت می‌باشند، از این موضوع می‌توان فهمید که تا چه حد به طبیعت اهمیت می‌دهند. حتی نام ای جی وی نیز مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است.

بررسی مزایا و معایب تایل آکوستیک ای پلاس

بررسی مزایا و معایب تایل آکوستیک ای پلاس

هر محصولی که در ساختمان سازی یا هر صنعت دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعاً مزیت‌هایی به همراه دارد به شکلی که به عنوان یک جایگزین برای محصولات مشابه قدیمی استفاده می‌شود، به یاد داشته باشید که این بدان معنا نیست که هیچ معایبی ندارد اما مسلم است که مزایا به نسبت به معایب بیشتر هستند. برای درک بهتر این موضوع مزایا و معایب تایل‌های آکوستیک A+ را بدین شرح عنوان کرده‌ایم.

مزایا

  • وزن بسیار سبکی دارند.
  • حمل و نگهداری آسانی دارند.
  • نصب آنها راحت است.
  • جزو متریال‌های از پیش ساخته هستند.این موضوع باعث تسریع بخشیدن به روند اجرای کار می‌شود.
  • به خوبی می‌توانند صداهای اضافی در محیط را به خود جذب کنند و از ورود یا انتقال آن به محیط‌های دیگر جلوگیری کنند.
  • امکان نورپردازی را در محیط ایجاد می‌کنند.
  • چون با فاصله استاندارد از سقف اصلی نصب می‌شوند معایب روی سقف یا تاسیسات مختلف روی آن را به خوبی پوشش می‌دهند. 
  • برای نصب شدن به هیچ مصالحی نیاز ندارند و تنها با استفاده از متعلقاتی مثل سازه کلیک، نبشی، میخ و چاشنی، پیچ مخصوص و... به راحتی نصب می‌شوند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • به محیط زیبایی می‌بخشند.
  • از تنوع بالایی برخوردار هستند.

معایب

  • در صورتی که فاصله کف تا سقف استاندارد نباشد باعث کوتاه شدن فاصله بین این دو می‌شوند.
  • قیمت نسبتاً بالایی دارند.
  • چنانچه تایل از قابلیت رنگ پذیری برخوردار نباشد باعث یکنواختی می‌شوند.
  • به اندازه سقف اصلی مقاوم نیستند.

قیمت خرید تایل آکوستیک ای جی وی

قیمت خرید تایل آکوستیک ای جی وی

یکی از سوالات پرتکراری که مخاطبان در خصوص تایل آکوستیک APLUS دارند این است که قیمت تایل آکوستیک چقدر است؟ این سوال پاسخ مشخص و واحدی ندارد چرا که عوامل زیادی در تعیین قیمت محصول تاثیر مستقیم دارند. اولین عامل موثر در این میان نوسان ارزی و تورم است، پس از آن عوامل دیگری همچون نوع تایل، ابعاد، میزان ضخامت، جنس، کیفیت و... در این میان موثر هستند. در صورتی که قصد خرید هر یک از تایل‌های آکوستیک ای جی وی را دارید بهتر است ابتدا به سایت مراجعه کرده و از نمونه‌های موجود دیدن کنید سپس با واحد فروش ای جی وی تماس گرفته و راجع به قیمت‌ها سوال کنید. چنانچه نیاز به راهنمایی داشته باشید حتی کارشناسان ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

شماره‌های تماس جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل آکوستیک از سری تایل‌هایی است که امروزه بسیار می‌تواند مفید واقع شود چرا که مانند یک فیلتر صداهای اضافی را در محیط به خود جذب می‌کند. این محصولات با استفاده از مواد اولیه مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل در انواع مختلف وجود دارند. از جمله آنها می‌توان به تایل آکوستیک سلول باز، سلول بسته و... اشاره کرد. مزیت‌هایی که باعث می‌شود بسیار مورد استقبال قرار بگیرند شامل مواردی همچون وزن سبک، تنوع بالا، نصب آسان و زیبایی می‌باشد، البته معایبی نیز مانند کاهش ارتفاع سقف و قیمت بالا به همراه دارند. 

از این محصولات در محیط‌هایی مثل استودیوهای ضبط صدا و سالن‌های کنفرانس استفاده می‌کنند. اگر تا این قسمت از مطالب را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید تایل آکوستیک چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن شامل چه مواردی هستند.