یکی از متریال‌های جدیدی که امروزه در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی نیز دارد پنل آکوستیک است. از این پنل‌ها هم می‌توان برای اجرای سقف کاذب و هم پوشش دیوارها استفاده کرد که در انواع متفاوت نیز تولید می‌شوند. پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز از جمله آنهاست. 

مهم‌ترین خاصیتی که در تمامی پنل‌های آکوستیک از جمله بهترین تایل آکوستیک دیده می‌شود جاذب صدا بودن آنهاست. عملکرد آنها بدین صورت است که صدا به سطح بیرونی پنل‌ها برخورد کرده و به آن جذب می‌شود. بدین ترتیب انعکاسی صورت نمی‌گیرد و صدا اکو نمی‌شود. در ادامه به معرفی و خرید پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید چرا که خالی از لطف نیست.

آکوستیک به چه معناست؟

آکوستیک در لغت به معنای شنیده شدن است. این واژه یونانی امروزه به عنوان یک ویژگی برای نوع خاصی از پنل‌ها به کار برده می‌شود. در واقع آکوستیک میزان اهمیت صداها، بلندی و انعکاس آنها را در محیط مشخص می‌کند. به بیان دیگر اینکه دانش آکوستیک به ما کمک می‌کند تا بر اساس استانداردها به فیلتر کردن صداها از لحاظ فرکانس و کیفیت بپردازیم. زمانی که واژه آکوستیک در کنار یک محصول به کار برده می‌شود یعنی قرار است در محیط مد نظر میزان قابل توجهی از سکوت و آرامش را تجربه کرد.

پنل آکوستیک چیست؟

به نوعی پنل که خاصیت جذب صدا یا بهتر است بگوئیم آلودگی‌های صوتی را به خود داشته باشد پنل آکوستیک گفته می‌شود. پنل‌های آکوستیک به قدری کاربرد دارند که از آنها هم می‌توان برای دیوار و هم سقف استفاده کرد. برای ساخت این متریال‌ها از مواد اولیه‌ای نظیر نمد، پارچه‌های مخصوص، چوب، فایبر گلاس و... استفاده می‌کنند. 

البته لایه بیرونی آنها یعنی همان چیزی که ما به از یک پنل آکوستیک می‌بینیم، موادی مثل نمد یا پارچه هستند، دلیل آن هم این است که صدا می‌تواند به بافت مواد اولیه نرم نفوذ پیدا کند و اکو پیدا نکند. پنل‌های آکوستیک را می‌توان در انواع مختلف با جنس‌ها، رنگ‌ها، ابعاد و کیفیت‌های متفاوت پیدا کرد. 

 پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز ای جی وی

معرفی پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز ای جی وی

جدیدترین نوع پنل‌های تولید شده توسط شرکت ای جی وی پنل‌های فوق حرفه‌ای سلول باز است. اگر بخواهیم به زبان ساده این محصولات را توضیح دهیم باید بگوئیم که ظاهری شبیه به اسفنج دارند و پر از حفره‌های منظم و نامنظم هستند. در واقع سلول‌هایی که داخل مواد این محصولات قرار دارند ساختارشان شکسته است به همین ترتیب هوای موجود در پنل توانسته بدون خارج شدن فضایی برای اشغال کردن پیدا کند. پنل‌های آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز انواع مختلفی دارند که معرفی آنها به شرح زیر است..

  1. پنل آکوستیک سلول باز مربع منظم 
  2. پنل آکوستیک سلول باز گرد نامنظم با چشمه درشت 
  3. پنل آکوستیک سلول باز گرد نامنظم با چشمه ریز

چگالی و وزن این محصولات به نسبت سایر پنل‌های آکوستیک کمتر است. لازم به ذکر است که این دسته از پنل‌ها از لحاظ ساختاری و مواد اولیه به کار برده شده تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها از لحاظ شکل ظاهری، ابعاد و ضخامت با هم تفاوت دارند. محصولات شرکت ای جی وی از مواد اولیه‌ای تهیه می‌شوند که قابلیت بازیافت داشته و سازگار با محیط زیست هستند، جالب است بدانید که حتی نام ای جی وی نیز برگرفته از طبیعت و مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است.

نکات مهم پیش از خرید پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز ای جی وی

پیش از خرید پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز ای پلاس لازم است تا به یکسری نکات دقت داشته باشید. با این کار قطعاً خرید بهتری خواهید داشت. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

توجه به محیط مد نظر

پیش از هر چیز باید به محیط مد نظر را مورد بررسی قرار داد. دلیل این بررسی این است که بتوان پنل مناسب برای محیط مد نظر را از بین تمامی پنل‌های آکوستیک انتخاب کرد. در صورتی که نوع متناسب انتخاب شود می‌توان انتظارات را در خصوص میزان آکوستیک بودن محیط برآورده کرد.

توجه به بخشی که قرار است آکوستیک شود

اگر دقت کرده باشید گفتیم که پنل‌های آکوستیک را هم می‌توان برای دیوارها و هم سقف مورد استفاده قرار داد، پس باید دقت داشت که متناسب با بخش مورد نظر نسبت به خرید پنل آکوستیک اقدام کرد. برخی از پنل‌ها به صورت اختصاصی برای سقف یا دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند، در صورتی که نوع متناسب انتخاب نشود ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود.

اندازه گیری محیط مد نظر

اندازه گیری محیط از دیگر نکات قابل توجه است. با این کار متریال‌های مورد نیاز را به اندازه خریداری می‌کنید. بدین منظور لازم است با نحوه‌ی نصب تایل آکوستیک ای جی وی با چسب سیلکون در 5 مرحلهآشنا باشید.

در نظر گرفتن میزان بودجه

و اما آخرین نکته پیش از خرید پنل آکوستیک در نظر گرفتن میزان بودجه است. زمانی که شما بودجه خود را مشخص می‌کنید پس از استعلام قیمت می‌توانید نوع متناسب با شرایط خود را خریداری کنید بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید.

مشاوره و قیمت پنل آکوستیک APLUS

اگر قصد خرید پنل آکوستیک A+ را دارید بهتر است پیش از هر کار با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و از قیمت محصول مد نظر خود مطلع شوید. به دلیل نوسان ارزی، استعلام قیمت جز واجبات در خرید به حساب می‌آید. به یاد داشته باشید که متغییر بودن قیمت هر محصول می‌تواند بسته به عواملی مثل نوع، ابعاد، رنگ، کیفیت و... باشد. در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید هنگام برقراری ارتباط با کارشناسان واحد فروش سوالات خود را با آنها در میان بگذارید، آنها به صورت رایگان به شما مشاوره می‌دهند.

شماره‌های تماس برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز نوع خاصی از پنل‌های آکوستیک است که وزن و چگالی کمتری به نسبت سایر پنل‌های آکوستیک دارد. ظاهر این محصول شبیه به اسفنج بوده و حفره‌های ریز و درشتی روی آن وجود دارد. این پنل‌ها در سه نوع مختلف به بازار عرضه می‌شوند که از لحاظ کارایی تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها تفاوت آنها از لحاظ ظاهری است. 

پیش از خرید پنل آکوستیک فوق حرفه‌ای سلول باز حتماً به نکاتی مثل نوع محیط مد نظر، ابعاد محیط، میزان بودجه و... توجه داشته باشید. توصیه می‌شود حتماً برای ثبت سفارش ابتدا استعلام قیمت بگیرید.