مدرنیته امروزه همه جنبه‌های زندگی بشر را در بر گرفته است و در هر قسمتی که فکر کنید آن را می‌توانید ببینید؛ یکی از این بخش‌ها دکوراسیون داخلی است؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر راجع به آن توضیح دهیم سقف کاذب و دیوار کاذب می‌باشد که با استفاده از فناوری‌های جدید و طراحی‌های هوشمندانه و صد البته به کار گیری متریال‌های خاص، انواع جدیدی از آنها را می‌توان اجرا کرد. 

در بین تمامی سازه‌ها، تایل مهم‌ترین آنهاست که انواع متفاوتی داشته و با جنس‌های مختلف تولید می‌شود اما چیزی که مد نظر ماست راجع به تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق است. از سری ویژگی‌های بسیار مهم آن می‌توان به عایق صدا و عایق حریق بودن اشاره کرد؛ وجود این ویژگی‌ها باعث شده تا در بسیاری از محیط به جهت بالا بردن ایمنی ساختمان از این متریال استفاده کنند. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید پس ما همراه باشید چرا که خالی از لطف نیست.

درباره تایل سقفی بیشتر بدانید

سقف‌های کاذب از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند که یکی از آنها تایل است؛ تایل‌ها در مرحله آخر و پس از اتمام زیرسازی اجرا می‌شوند که در ابعاد متفاوتی نیز وجود دارند اما استانداردترین آنها سایز 60*60 سانتی متری است. تایل‌ها در واقع رویه کار هستند به بیان دیگر اینکه همان چیزی که ما از یک سقف کاذب می‌بینیم. امروزه هر محیطی با توجه به فضا و جو حاکم بر آن یکسری اکسسوری‌های خاص نیاز دارد و به طور کلی هر چیزی که به عنوان دکوراسیون داخلی برای آن استفاده شود باید مطابقت داشته باشد؛ 

با توجه به این موضوع، طراحان در ساخت تایل خلاقیت زیادی به خرج داده اند به شکلی که با استفاده هر جنسی اقدام به تولید نوعی تایل کرده اند؛ علاوه بر آن برای اینکه هر شخص بتواند با توجه به نیاز و سلیقه خود چیزی مناسبی را خریداری کند، طرح‌های متنوعی از آن را نیز به بازار عرضه کرده اند. این نوع سازه را که برای اجرای سقف کاذب استفاده می‌کنند باید با فاصله استاندارد 10 تا 15 سانتی متری از سقف اصلی یا اولیه قرار بگیرد تا هر زمان که نیاز بود نسبت به تعویض آن اقدام کرد یا به کمک آن تاسیسات و نواقص روی سقف را پوشاند.

پکیج کامل تایل‌های ای جی وی

همانطور که می‌دانید در خصوص ساخت متریال‌های ساختمانی مثل پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق، شرکت‌های زیادی فعالیت دارند؛ یکی از آنها شرکت ای جی وی است که هر نوع سازه آماده ای را طراحی و تولید می‌کند یکی از این سازه‌ها تایل است که در انواع مختلفی آن را تولید می‌کند؛ پکیج کامل تایل‌های موجود در شرکت ای جی وی به شرح زیر است.

  • تایل گچی

این نوع از تایل که بسیار پرکاربرد نیز هست در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود که همگی به غیر از نوع روکشدار آن، به یک صورت ساخته می‌شوند؛ برای ساخت این نوع تایل‌ها گچ، آب و نوعی الیاف خاص را با نسبت‌های استاندارد با هم مخلوط می‌کنند؛ در نوع روکشدار نیز روکشی از جنس آلومینیوم یا پی وی سی را روی تایل می‌کشند؛ هدف از انجام این کار افزایش میزان مقاومت سازه در برابر ضربه، رطوبت، حرارت و حتی صدا است.

  1. تایل گچی روکشدار
  2. تایل گچی ساده 
  3. تایل گچی حصیری
  4. تایل گچی تخم مرغی
  5. تایل گچی یاقوتی
  6. تایل گچی پانچدار گرد منظم و نامنظم
  7. تایل گچی پانچدار مربع
  • تایل رنگی

تایل‌های رنگی نوع دیگری از تایل‌ها هستند که با وجود زیبایی بسیاری که دارند از آنها بیشتر در محیط‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود؛ تایل‌های رنگی به طور عامیانه با نام آسمان مجازی شناخته مشوند؛ طراحی این متریال‌ها به گونه ای است که تداعی کننده آسمان می‌باشد و حالت شیشه ای مانند دارد.

  1. تایل آسمان مجازی طبیعت و آسمان
  2. تایل آسمان مجازی افق و خورشید
  3. تایل آسمان مجازی بازتاب خورشید
  4. تایل آسمان مجازی ابر و آسمان
  5. تایل آسمان مجازی غروب و خورشید
  6. تایل آسمان مجازی ابرو خورشید
  • تایل آلومینیومی

از آنجایی که برای ساخت این نوع از تایل از ورقهای آلومینیومی ضد زنگ استفاده می‌کنند در نتیجه بییشتر برای محیط‌هایی که دائماً باید نظافت شوند و استرلیزه باشند مناسب است. تایل‌های آلومینیومی به سه شکل بدون پانچ، وسط پانچ و تمام پانچ تولید می‌شوند که هر مشتری با توجه به سلیقه خود می‌تواند نوع دلخواه را انتخاب کند البته همه تایل‌ها از یک جنس هستند و تنها تفاوت میان آنها ظاهرشان است.

  1. تایل گریلیوم آلومینیومی
  2. دامپا آلومینیومی
  • تایل آکوستیک

برای ساخت این تایل‌ها عموماً از مواد معدنی و پیشرفته استفاده می‌کنند چرا که باید خاصیت ضد حریق بودن و عایق صدا را داشته باشد. اولین و مهم‌ترین ویژگی که این سازه‌ها دارند این است که می‌توانند هرگونه آلودگی صوتی در محیط را فیلتر کنند و به طور کلی کیفیت بهتری از صدا را انتقال دهند.

  1. تایل آکوستیک معدنی ضد حریق
  2. تایل آکوستیک آذرین
  3. تایل آکوستیک نانو فوم
  • تایل پی وی سی

تایل پی وی سی مجموعه کاملی از تمام ویژگی‌های مثبت از یک سازه است. پی وی سی موادی است شبیه به پلاستیک اما باکیفیت‌تر و بهتر از آن که برای ساخت این تایل نیز از همین مواد استفاده می‌کنند. به دلیل زیبایی، مقاومت در برابر شست و شو، مقاوم در برابر خط و خش و ضربه و... به یکی از پرطرفدارترینها تبدیل شده است به شکلی که از آن می‌توان بدون محدودیت در هر محیطی استفاده کرد.

  1. تایل پی وی سی مات
  2. تایل پی وی سی طرح ستاره
  3. تایل پی وی سی براق
  4. تایل پی وی سی طرح لوزی
  5. تایل پی وی سی طرح بامبو
  6. تایل پی وی سی طرح حصیری
  • تایل دکوراتیو

تایل‌های دکوراتیو نیز چیزی شبیه به تایل‌های پی وی سی هستند با این تفاوت که ظاهری بسیار متفاوت‌تر دارند؛ از این سازه برای محیط‌هایی که مینیمال هستند یا در دسته محیط‌های هنری می‌باشند معمولاً استفاده می‌شود. 

  1. تایل لمسه
  2. تایل پازلینگ دکوراتیو
  3. تایل هندسی دکوراتیو
  4. تایل کرایو دکوراتیو
  5. تایل جامبو دکوراتیو
  6. تایل متال لایت دکوراتیو

معرفی کامل تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق

سرعت عمل در دنیای امروز در هر کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ این موضوع برای صنعت ساختمان سازی نیز صدق می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توان در این زمینه فعال‌تر بود و به کار خود سرعت بخشید استفاده از تایل برای اجرای سقف کاذب است. در بین تمامی تایل‌ها عجیب‌ترین آنها تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق است چرا که سایر موارد عموماً به جهت زیباتر کردن محیط تولید شده اند در حالی که ویژگی‌های مثبت این تایل فراتر از چیزی مثل زیبایی است. 

تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق پیش از هر چیز عایق خوبی در برابر آلودگی‌های صوتی در محیط است؛ البته نه تنها باعث فیلتر کردن صداهای اضافی و ورود آنها به داخل می‌شود بلکه مزیت‌های دیگری مثل افزایش کیفیت صدای محیط، از بین برنده نویزهای موجود در فضا، از بین برنده انعکاس صدای محیط و... نیز دارد. این تایل‌ها پس از به اتمام رسیدن مراحل زیرسازی که با استفاده از سپری کلیک و نبشی صورت می‌گیرد، به کار برده می‌شوند. اینکه شما چه نوع تایلی را می‌خواهید خریداری کنید و با کدام طرح، کاملاً بستگی به محیط مدنظر و البته سلیقه شما دارد. در کنار عایق صدا بودن، این سازه ضد حریق نیز هست؛ یعنی می‌تواند در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان دهد و در صورت بروز آتش سوزی مانع از پیشروی آتش شود چرا که غیر قابل اشتعال است.

انواع تایل آکوستیک 

همانطور که گفتیم تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق انواع مختلفی دارد که در شرکت ای جی وی آنها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند؛ از سری تایل‌های موجود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تایل آکوستیک معدنی ضد حریق

برای ساخت این تایل از مواد معدنی خاصی استفاده می‌شود که در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد و قابل اشتعال نیست علاوه بر آن خاصیت آنتی باکتریال دارد پس می‌توان گفت برای محیط‌هایی که نیاز به استرلیزه بودن به طور دائم دارند بسیار گزینه مناسبی است. از این تایل می‌توان در هر رنگ و طرحی که مورد پسند است ثبت سفارش کرد.

  • تایل آکوستیک آذرین

با دیدن کلمه آذرین، سنگ‌های آذرین در ذهن تداعی می‌شود؛ جالب است بدانید که اصلاً دلیل نامگذاری این تایل نیز همین است یعنی مواد اولیه آن به گونه ای است که ویژگی‌های سنگ آذرین را دارد. این تایل نیز هم در برابر صدا و هم آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. تایل‌های آکوستیک آذرین در سه رنگ نارنجی، سفید و مشکی قابل سفارش می‌باشد.

  • تایل آکوستیک نانو فوم

و اما آخرین نوع از تایل‌های آکوستیک، تایل نانو فوم است که ویژگی‌های دو مورد قبلی را دارد اما به دلیل مواد اولیه خاصی که برای ساخت آن به کار رفته شده است ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌تر و قویتری دارد. از این تایل‌ها نیز می‌توان در هر محیطی که نیاز به عایق سازی صدا یا افزایش ایمنی دارد استفاده کرد.

از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق در چه محیط‌هایی بهتر است استفاده کرد؟

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید حالا دیگر با تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق به خوبی آشنا شده اید و می‌دانید که کارایی آن به چه صورت است. برای درک هر چه بیشتر آن محیط‌هایی را که بهتر است از این تایل برای آنها استفاده کرد را شرح داده ایم که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مناسب برای سالن‌های مطالعه و کتابخانه
  • قابل استفاده در سالن‌های جلسات و سخنرانی‌ها
  • مناسب برای استفاده در استودیوهای ضبط صدا
  • قابل اجرا برای سالن‌های همایش، سینماها و تئاترها
  • مناسب برای اجرا در سالن‌های اجتماعات

توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه می‌توان برای سقف کاذب از تایل‌ها استفاده کرد بلکه به عنوان عایق دیوار کاذب و حتی کف نیز قابل استفاده هستند؛ در واقع هر چه که محیط مد نظر حساسیت بیشتری نسبت به صدا داشته باشد، بیشتر باید از این تایل‌ها به کار برد.

مزیت استفاده از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق چیست؟

کالایی که در مدت زمان کوتاهی می‌تواند از سایر انواع مشابه فروش بیشتری داشته باشد به خاطر وجود ویژگی‌های مثبت و مزیت‌هایی است که دارد؛ تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ از سری مزیت‌هایی که این سازه دارد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • صدای اطراف را به خوبی به خود جذب می‌کند به شکلی که مانع از ورود یا خروج آن به محیط‌های مجاور می‌شود.
  • در مکان‌هایی مثل استودیو ضبط صدا که کیفیت صدا، عدم وجود نویز و انعکاس اهمیت دارد، به خوبی این موارد را کنترل می‌کند.
  • با قابلیت ضد حریق بودنی که دارد اگر زمانی در معرض آتش قرار بگیرد نه تنها مانع از پیشروی آتش می‌شود بلکه قابلیت اشتعال زایی نیز ندارد.
  • به دلیل اینکه سایر متریال‌های آن آماده هستند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی نصب می‌شود.
  • به سبب وزن کمی که دارد حمل آن بسیار آسان است.
  • بدون هیچ محدودیتی و در هر محیطی با هر شرایطی قابل نصب است.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • در برابر رطوبت، آتش سوزی و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • به دلیل اینکه با فاصله 10 تا 15 سانتی متری از سقف اصلی نصب می‌شود، می‌توان تمامی نواقص سقف یا تاسیساتی که روی آن به کار رفته شده است را پوشش داد.
  • در صورتی که بخشی از سقف دچار آسیب شود به راحتی می‌توان بخش آسیب دیده را جدا کرد، تعمیر یا تعویض را انجام داد و تایل‌های جدید را جایگزین کرد.
  • با توجه به مزیت‌های زیادی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد.

آکوستیک به چه معناست؟

به طور کلی به دانشی که باعث می‌شود تا بتوانیم منبع صداها و نوع آنها را بررسی کنیم آکوستیک می‌گویند. شاید با خود بگوئید که بررسی و کشف منبع صدا چه اهمیتی دارد و انجام این کارها موضوع پیش پا افتاده ای است؛ در حالی که چنین نیست و بررسی صداها و منبع آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد چرا که در برخی زمینه‌ها مثل رشته‌های موسیقی یا ساخت اتاق جلسات سری، صداها می‌توانند حیاتی باشند.

صداها همیشه در زندگی ما جریان دارند برخی از آنها آرامش بخش و برخی دیگر باعث بهم ریختن آرامش ما می‌شوند؛ برای اینکه بتوان آنها را کنترل یا تقویت کرد لازم است تا منشا صدا شناسایی شود. به طور مثال صداهایی که پرندگان یا حیوانات منتشر می‌کنند از طریق انعکاس فرکانس آنها در هوا به گوش ما می‌رسند که عموماً فرکانس پائینی دارند و راحت‌تر کنترل می‌شوند. دسته دیگری از صداها هستند که توسط سازه‌ها و برخورد چیزی با آنها تولید می‌شوند؛ صدای پمپ آب، آسانسور، درهای برقی و... از این دسته صداها هستند که فیلتر آنها به این راحتی‌ها نیست و حتماً باید از یکسری متریال‌های خاص استفاده شود. به کار بردن تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق در ساختمان‌ها البته به صورت اصولی، می‌تواند در این میان نقش موثری داشته باشد.

انواع صدا و نحوه انتشار آنها در محیط

صداهایی که در اطراف خود می‌شنویم به طور کلی به دو دسته هوابرد و سازه ای تقسیم می‌شوند که هر یک از آنها فرکانس و طول موج خاصی دارند؛ بر اساس آمارهای به دست آمده و تحقیقات صورت گرفته روی هر دسته، مشخص شد که سازه‌های هوابرد به خاطر اینکه از طریق انعکاس پیدا کردن در هوا انتقال پیدا می‌کنند، از فرکانس و طول موج پائین‌تری برخوردارند؛ این در حالیست که صداهای سازه ای، چون از طریق سازه‌های موجود در محیط اطراف ما تولید می‌شوند و از اجسام مجاور خود عبور می‌کنند پس شدت فرکانس بالاتری دارند. 

از سری صداهای هوابرد می‌توان به صدای حیوانات، عابرین کوچه و خیابان، صدای ماشین‌ها و... اشاره کرد. صداهای سازه ای نیز می‌تواند مجموعه از صداهای تولید شده در محیط زندگی یا محل کار باشد که از برخورد دو مورد از آنها با هم به وجود می‌آید و شامل مواردی همچون صدای درب و پنجره، قدم برداشتن روی پله‌ها، صدای آسانسور، چرخاندن کلید در قفل در می‌باشد. صداهای سازه ای مانند قانون دوم نیوتون هستند که از بین نمی‌روند بلکه از یک سازه به سازه دیگر منتقل می‌شوند و تا زمانی ادامه پیدا می‌کنند که گوش ما دیگر قادر به شنیدن فرکانس آنها نباشد.

اهمیت آکوستیک بودن سالن‌های سخنرانی

سالن سخنرانی در ذهن اکثر افراد تنها محلی است برای صحبت راجع به یک موضوع یا بالا بردن اطلاعات دیگران در خصوص یک مبحث خاص در حالی که این فقط بخشی از کارکرد آن است و در بسیاری از مواقع محلی برای بررسی مشکلات و امور سری یک شرکت یا کمپانی است پس به نظر می‌رسد آکوستیک بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

  • بهترین گزینه برای انجام این کار استفاده از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق است؛ البته پیش از هر چیز نیاز به بررسی‌هایی دارد. زمانی که شخصی قصد آکوستیک کردن سالن سخنرانی را دارد باید ابتدا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرد چرا که اگر یک نصاب آماتور این کار را انجام دهد نه تنها نتیجه خوبی نمی‌گیرد بلکه متضرر نیز خواهد شد؛ شخص متخصص می‌داند که حتی کوچک‌ترین منحنی‌ها روی دیوار، تهیویههای مطبوع و هر آنچه که روی دیوار وجود دارد می‌تواند روی منعکس کردن صدا تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • پس از اینکه بررسی‌ها به اتمام رسید باید تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق را از یک شرکت معتبر مثل شرکت ای جی وی خریداری کنند ک بالاترین کیفیت را به همراه دارد؛ در صورتی که بخشی از دیوار اصلی نازک باشد از یک لایه اضافی که معمولاً نوعی پشم مخصوص است استفاده می‌کنند. تایل‌ها استفاده شده روی دیوار و حتی سقف عموماً از پانچ شده هستند؛ یعنی صدا را از طریق حفره‌هایی که دارند جذب کرده و به پشت سازه انتقال می‌دهند از همین رو هیچ صدایی از سالن سخنرانی به بیرون شنیده نمی‌شود.

اجرای پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق برای عایق کاری صداهای سازه ای

صداهای سازه ای همان صداهایی هستند که از کالاهای اطراف ما تولید شده و به گوش می‌رسند که عموماً آزار دهنده بوده و به راحتی نمی‌توان شدت آنها را کاهش داد؛ بهترین راه برای کاهش یا حتی از بین بردن صداهای سازه ای استفاده از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق است که در بخش‌های مختلف ساختمان به کار برده می‌شود.

تایل‌ها با توجه به قرارگیری محیط مد نظر (دیوار داخلی یا خارجی)، میزان ضخامت آن و جنسی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به طور مثال در دیوارهای خارجی ساختمان نیاز است تا از تایل‌های ضخیم‌تر و لایه اضافی برای آن استفاده شود. لازم به ذکر است که بررسی این موضوع حتماً باید توسط شخصی انجام شود که در این زمینه دانش کافی دارد.

تفاوت آکوستیک بودن ساختمان و اتاق

کسانی که راجع به آکوستیک بودن به تازگی اطلاعاتی به دست آورده اند شاید درکی از اینکه آکوستیک ساختمان و اتاق چه تفاوتی با هم دارند، نداشته باشند؛ شاید هم از خود بپرسند که آیا این دو می‌توانند تفاوتی با هم داشته باشند وقتی که هر دو یک محیط تلقی می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله قطعاً آکوستیک ساختمان و اتاق از جهات مختلف با هم تفاوت دارند. 

  • زمانی که اسم ساختمان به چشم می‌خورد در ذهن ما یک سازه بزرگ با جزئیات کوچک وجود دارد که از چندین واحد تشکیل می‌شود اما برای اتاق چنین نیست و محیطی را متصور می‌شویم که ابعاد کوچکی داشته و تنها از یک چهار دیواری تشکیل شده است؛ اگر به همین تعریف کوچک دقت کنید کاملاً می‌توانید متوجه شوید که آکوستیک کردن این دو محیط چقدر می‌تواند متفاوت باشد. 
  • اتاقی که نیاز آکوستیک کردن دارد قطعاً به منظور بالا بردن کیفیت کاری است که در آن صورت می‌گیرد؛ به طور مثال در یک اتاق می‌توان به ضبط صدا، تمرین ساز و آواز، ساخت کلیپ و... پرداخت پس هم باید مانع از ورود صداها به محیط مد نظر شد و هم اینکه کیفیت صداهایی که در آن تولید می‌شود را بالا برد؛ پس متریالی که برای اتاق استفاده می‌شود تنها محدود به همان خواهد بود و تاثیر خاصی روی محیط خارجی ندارد. این در حالیست که اگر قصد آکوستیک کردن یک ساختمان را داشته باشیم باید همه جوانب آن را از سقف، کف، دیوار و حتی سازه‌ها در نظر گرفت چرا که هر یک از آنها می‌توانند موجب انتقال صدا و یا ایجاد آن باشند. 
  • آکوستیک کردن ساختمان کار دشوارتری است چرا که هم متریال‌های بیشتری نیاز دارد، هم باید برای هر قسمت متریال متناسب را به کار برد و هم  اینکه با بررسی کامل این کار را انجام داد. به طور مثال در صورتی که دیوارهای بیرونی هر واحد نیاز به آکوستیک شدن داشته باشند باید علاوه بر تایل یا پنلی که برای آن استفاده می‌شود یک لایه پشم مخصوص نیز بین دیوار و سازه قرار بگیرد تا صدا را بیش از پیش فیلتر کند.

مراحل اجرای سقف کاذب آکوستیک

برای اجرای سقف کاذب با تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق باید ابتدا مراحل دیگر را طی کرد تا بتوان به نصب تایل‌ها رسید. مراحل اجرای سقف کاذب به شرح زیر است:

  • ابتدا یک متخصص در این زمینه باید اندازه گیری دقیقی از محیط انجام دهد.
  • در مرحله بعد نصاب و مشتری با مشورت هم متریال‌های مورد نیاز را انتخاب و مشتری آنها را خریداری می‌کند.
  • حالا نوبت به نصب آنهاست که در اولین مرحله از آن، نبشی‌ها با استفاده از میخ و چاشنی به دورتا دور سقف متصل می‌شوند.
  • در مرحله بعد با توجه به ابعاد محیط و شرایط آن، اقدام به نصب سپری‌های کلیک می‌شود. سپری‌ها پس از اجرا ساختاری شبکه ای می‌گیرند که عموماً در ابعاد 60*60 هستند. برای متصل کردن سپری‌ها به همدیگر و به نبشی‌ها از متریال‌های مختلفی مثل پیچ مخصوص، آویز فنردار و... استفاده می‌شود.
  • در نهایت پس از اتمام کاری زیرسازی با استفاده از سپری‌ها و متریال‌هایی که ذکر شد حالا نوبت به نصب تایل‌ها می‌باشد. برای اینکه تایل را بتوان درست در جای خود قرار داد از گیره تایل استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که متعلقات ذکر شده برای نصب و اجرای سقف کاذب نه تنها به متصل کردن سازه‌ها به هم کمک می‌کند بلکه باعث دوام و استحکام هر چه بیشتر آن در برابر فشار بار می‌شود.

خرید پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق از ای جی وی

اگر به دنبال خرید تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق هستید اما نمی‌دانید کدام شرکت معتبرتر است و محصولات باکیفیتتری ارائه می‌کند، به شما توصیه می‌کنیم حتماً نگاهی به وب سایت شرکت ای جی وی بیندازید چرا که سالهای متمادیست در این عرصه فعالیت دارند و مشتریان رضایتمند زیادی نیز داشته اند. محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند همگی از موادی هستند که با محیط زیست سازگاری دارند و قابل بازیافت هستند؛ جالب است بدانید ک حتی اسم این شرکت نیز برگرفته از طبیعت بوده و مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است. 

از دیگر دلایلی که شما را مسممتر می‌کند تا از این شرکت محصولات خود را خریداری کنید این است که محصولات بسیار متنوعی دارند به شکلی که از هر محصول در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند؛ از آن گذشته هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید با واحد مشاوره و فروش تماس گرفته و از آنها راهنمایی بخواهید؛ در واقع مشاوره گرفتن پیش از خرید باعث می‌شود تا نتیجه بهتری دریافت کنید. آخرین مواردی که قطعاً برای هر خریداری حائز اهمیت است، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن است که خوشبختانه شرکت ای جی وی از هر دو مورد برخوردار است.

بررسی میزان مقاومت و طول عمر پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق

در رابطه با میران مقاومت و طول عمری که تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق دارد باید گفت که کاملاً بستگی به مواد اولیه و شرکتی دارد که آن را تولید کرده است. برخی از شرکت‌ها تنها محصولی را تولید می‌کنند و هیچ نظارت اصولی روی آنها صورت نمی‌گیرد پس انتظار مقاومت بالا را نباید از متریال‌ها داشت. تولید کننده ای  مثل شرکت ای جی وی تمامی متریال‌های تولید شده خود را ابتدا توسط معماران حاذق طراحی می‌کند، پس از آن تولید که صورت گرفت مهندسان ناظر هر محصولی را طبق استانداردها مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهند در صورتی که محصول مد نظر تمامی استانداردها را داشت برای تولید انبوه از آن اقدام می‌کنند.

در شرکت ای جی وی تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق با استفاده از مواد معدنی که بالاترین کیفیت را دارد تولید می‌شود در نتیجه بدون شک بیشترین مقاومت و طول عمر را خواهد داشت به شکلی که شما با یک بار خرید آن تا سال‌ها نیازی به تعویض یا تعمیر آن نخواهید داشت مگر در موارد استثنا؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که میزان مقاومت و طول عمر سازه به برند آن و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد.

ضد حریق بودن و مزیت‌های آن در صنعت ساخت و ساز

تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق علاوه بر اینکه می‌تواند محیط را در برابر آلودگی‌های صوتی به خوبی عایق کند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهد بلکه ضد حریق نیز هست؛ این ویژگی در صنعت ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خصوصاً در محیط‌هایی مثل مهد کودک یا مدارس که توانایی نجات خود از حادثه ای مثل آتش سوزی را ندارند. ضد حریق بودن این سازه بدین معناست که اگر زمانی در یک محیط آتش سوزی رخ دهد به دلیل ساختار خاصی که تایل مد نظر دارد، مانع از پیشروی آتش در سایر محیط‌های همجوار یا طبقات دیگر شود؛ برای ساخت این تایل‌ها عموماً از مواد معدنی استفاده می‌کنند که خاصیت اشتعال زایی ندارد. 

  • به کار بردن چنین متریال‌هایی در ساخت و ساز باعث افزایش ایمنی ساختمان می‌شود البته دردسرهای مرتبط با آتش سوزی نیز کاهش می‌یابد و در صورتی که چنین حادثه ای رخ دهد خسارت مالی و جانی می‌تواند به حداقل برسد. توجه داشته باشید که تمام مطالب گفته شده زمانی به وقوع می‌پیوندد و می‌تواند به عنوان مزیت محسوب شود که اولین سازه استفاده شده باکیفیت باشد، ثانیاً از یک متخصص در این زمینه برای نصب سازه‌ها استفاده شود.
  • با توجه به اهمیت ویژگی‌های تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق، این محصول به عنوان یک انتخاب ایده‌آل در ساختمان‌ها و فضاهای عمومی شناخته شده است. با استفاده از این تایل‌ها، می‌توان محیط‌های مختلفی را از جمله اتاق‌های کار، مدارس، بیمارستان‌ها، فضاهای تفریحی و غیره را بهبود داد و ایمنی و کیفیت صوتی آنها را تضمین کرد.

قیمت پنل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق چقدر است؟

بررسی قیمت محصولات توسط مشتریان همیشه یک موضوع چالش برانگیز است چرا که هر فروشنده ممکن است با توجه به شرایطی که دارد قیمت‌های متفاوتی را تعیین کند. به طور مثال برخی از فروشندگان محصولاتی را که برای فروش عرضه می‌کنند به طور مستقیم از تولید خود تهیه می‌آورند، این در حالیست که برخی دیگر محصولات را از تولیدی‌های دیگر می‌خرند پس انتظار می‌رود که سود بیشتری روی هر کالا بکشند؛ مسئله دیگری که هم فروشندگان و هم خریداران را به چالش می‌کشد، نوسانات ارزی می‌باشد که باعث می‌شود قیمت یک محصول در مدت کوتاهی دچار تغییراتی که عمده آنها افزایشی است، شود. با این تفاسیر نمی‌توان گفت که قیمت تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق چقدر است اما عواملی که در این زمینه تاثیر مستقیم دارند قابل شرح دادن است.

  • کیفیت سازه

سازه‌های باکیفیت همیشه طول عمر و دوام بیشتری دارند چرا که از مواد اولیه درجه 1 برای ساخت آنها استفاده شده است که قیمت بالاتری دارند، در واقع هر چه کیفیت بیشتر باشد قیمت برآورد شده آن نیز بیشتر خواهد بود که البته ارزش دارد.

  • برند تولید کننده

تولید کننده‌های زیادی وجود دارند که به طراحی و تولید انواع پنل مثل تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق می‌پردازند اما همه آنها معتبر نیستند؛ هر چه برند یک محصول شناخته شده‌تر باشد احتمال اینکه قیمت بالاتری داشته باشد بیشتر است.

  • نوع سازه

اگر دقت کرده باشید تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق انواع مختلفی دارد؛ اینکه شما چه نوعی را با چه ابعاد و طرحی مد نظر دارید می‌تواند تعیین کننده قیمت آن باشد؛ به بیان دیگر اینکه هر نوع پنل قیمت متفاوتی با دیگری دارد.

خرید عمده تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق 

خرید عمده تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق یکی از تصمیمات مهمی است که در طراحی و احداث فضاهای مختلف تأثیرگذار است. تایل‌های آکوستیک با توجه به ویژگی‌های صوتی منحصر به فرد خود، می‌توانند به بهبود کیفیت صوتی و جلوگیری از بازتاب‌های ناخواسته کمک کنند. اما اگر این تایل‌ها همچنین از ویژگی ضد حریق نیز برخوردار باشند، اهمیت آنها بیشتر می‌شود.

  • یکی از مزایای استفاده از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق، ایجاد ایمنی بیشتر در فضاها است. با توجه به ویژگی ضد حریق این تایل‌ها، در صورت وقوع حریق، احتمال گسترش آتش به سرعت کاهش می‌یابد و به فرصت بیشتری برای خروج افراد و انجام اقدامات امنیتی می‌شود.
  • همچنین، تایل‌های آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق می‌توانند به کنترل و کاهش صداهای ناخواسته در فضاها کمک کنند. با جذب صداها و جلوگیری از بازتاب آنها، این تایل‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت صوتی فضا کمک کنند و محیط را برای فعالیت‌های مختلفی مانند کنفرانس‌ها، سمینارها و سایر رویدادهای همایشی مناسب‌تر کنند.
  • با توجه به این مزایا، خرید عمده تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق می‌تواند بهبود قابل توجهی در ایمنی و کیفیت صوتی فضاها ایجاد کند. اما قبل از خرید، بهتر است که از معتبرترین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان تایل‌های آکوستیک با ویژگی ضد حریق استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که محصولات شما از استانداردهای لازم پیروی می‌کنند و به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

کلام آخر

تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق یکی از تایل‌های برجسته است که در انواع فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تایل‌ها دو ویژگی اساسی را در خود جای داده‌اند: اولاً، قابلیت جذب و کنترل صداهای محیطی، و دوماً، ویژگی ضد حریق که ایمنی و اطمینان بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • با استفاده از تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق، امکان عایق‌سازی و کاهش تمام آلودگی‌های صوتی در محیط فراهم می‌شود. با جذب صداها و جلوگیری از انعکاس آنها، این تایل‌ها به بهبود کیفیت صوتی فضاها کمک می‌کنند و می‌توانند در فضاهایی مانند استودیوهای ضبط، سینماها، سالن‌های همایش و سایر فضاهای با صدای بالا استفاده شوند.
  • در کنار این ویژگی، تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق از مواد غیر قابل اشتعال ساخته می‌شود که در صورت وقوع حریق، احتمال گسترش آتش به سرعت کاهش می‌یابد. این ویژگی باعث ایجاد اطمینان بیشتر در مورد ایمنی فضاها و افراد در آنها می‌شود و از جانبی، هزینه‌های مربوط به امنیت و ایمنی نیز کاهش می‌یابد.
  • با توجه به متنوع بودن سلیقه‌ها و شرایط محیط‌های مختلف، تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق در طرح‌ها و رنگ‌های متعددی تولید می‌شود، که این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به سلیقه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • با توجه به اهمیت ویژگی‌های تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق، خرید عمده این محصول می‌تواند به مدیران و مالکان ساختمان‌ها در ایجاد محیط‌های ایمن و با کیفیت کمک کند. از طرف دیگر، خرید عمده تایل آکوستیک باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و اجرای پروژه‌های بزرگ می‌شود، زیرا قیمت این محصول در صورت خرید به صورت عمده، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • علاوه بر این، با خرید عمده تایل آکوستیک، امکان انعطاف پذیری بیشتر در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف وجود دارد. مدیران ساختمان‌ها می‌توانند از تنوع طرح‌ها و رنگ‌های موجود در تایل‌های آکوستیک بهره بگیرند و آنها را با توجه به نیازهای محیطی و ذوق شخصی به کار برند.
  • در نتیجه، خرید عمده تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق نه تنها به بهبود ایمنی و کیفیت صوتی فضاها کمک می‌کند، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز مزیت‌های قابل توجهی را فراهم می‌کند. از این رو، توصیه می‌شود که مدیران و مالکان ساختمان‌ها پیش از انجام پروژه‌های خود، از امکانات خرید عمده تایل آکوستیک استفاده کنند و بهره‌وری و کارایی بیشتری را در پروژه‌های خود ایجاد کنند.

از همراهی شما در خواندن مقالات ما قدردانی می‌کنیم. هدف ما از ارائه این مطالب، آشنایی شما با تایل آکوستیک جاذب صدا و ضد حریق بوده است و امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد.